Porządek obrad
1.
Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej i stwierdzenie jej prawomocności.
2.
Zmiany w porządku obrad.
3.
Informacja Burmistrza Kłobucka o bieżących sprawach Gminy.
4.
Zapytania do zaproszonych gości.
5.
Zapytania i wolne wnioski mieszkańców.
6.
Uchwała w sprawie zmian w planie budżetu na rok 2019
7.
Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie Lgota i Biała Dolna - Etap I około godz. 13;00
- Załącznik: UZSUPEŁNIENIE UZASADNIENIA
- Załącznik: ZAKRES AUTOPOPRAWKI
- Załącznik: Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie Lgota i Biała Dolna
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 27 grudnia 2018 r. w zakresie punktu 2, dotyczącego postulowanego odstąpienia od wprowadzenia zakazu stawiania od dróg publicznych ogrodzeń z prefabrykatów betonowych i ogrodzeń z blach na całym obszarze objętym planem. Uznaje się, że pozostawienie w planie stosownego zakazu, mimo braku ochrony konserwatorskiej ma uzasadnienie, z uwagi na zachowanie ładu przestrzennego. Ponadto, zgodnie z ustaleniami Studium (Rozdział XXXIV), jako wytyczną do planów miejscowych przyjęto uwzględnienie zasady zakazu stosowania ogrodzeń z prefabrykowanych elementów betonowych od strony dróg publicznych w terenach zabudowy mieszkaniowej. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt planu winien być sporządzony zgodnie z zapisami studium, gdyż ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych (art. 9 ust. 4 ustawy).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 01 lutego 2019 r. w zakresie punktu 1, w części dotyczącej postulowanej likwidacji narożnego ścięcia terenu drogi publicznej oznaczonego symbolem 6KDL1 na obszarze działki nr 384/7 (obręb Lgota). Uznaje się, że utrzymanie na obszarze ww. działki linii rozgraniczających dla narożnego ścięcia projektowanej drogi ma uzasadnienie, z uwagi na skrzyżowane tej drogi z istniejącą drogą publiczną (ul. Cicha) w gminie Wręczyca Wielka oraz z uwagi na konieczność zachowania wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 124 z późn. zm.), w którym określa się zasady obowiązkowego stosowania i wymiarowania narożnych ścięć linii rozgraniczających pasów drogowych na drogach publicznych
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia uwagi się wniesionej na piśmie w dniu 01 lutego 2019 r. w zakresie punktu 5, dotyczącego postulowanej minimalnej wielkości 600 m2 nowo wydzielanych działek dla budynków jednorodzinnych. Uznaje się, że minimalna powierzchnia nowo wydzielanych działek budowlanych w terenach MN dla zabudowy jednorodzinnej, zabudowy jednorodzinnej z usługami lub zabudowy usługowej powinna wynosić 700 m². Postulowana wielkość jest charakterystyczna dla zabudowy jednorodzinnej w miastach. Celem planu miejscowego jest umożliwienie rozwoju nowej zabudowy jednorodzinnej w Lgocie i Białej Dolnej na większych działkach (minimum 700m2), z zachowaniem podwyższonego udziału powierzchni biologicznie czynnej.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 01 lutego 2019 r., w części dotyczącej postulowanej likwidacji narożnego ścięcia terenu drogi publicznej oznaczonego symbolem 2KDZ2 na obszarze działki nr 383 (obręb Lgota). Uznaje się, że utrzymanie na obszarze ww. działki linii rozgraniczających dla narożnego ścięcia istniejącej drogi ma uzasadnienie, z uwagi na skrzyżowane tej drogi z istniejącą drogą publiczną (ul. Cicha) w gminie Wręczyca Wielka oraz z uwagi na konieczność zachowania wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 124 z późn. zm.), w którym określa się zasady obowiązkowego stosowania i wymiarowania narożnych ścięć linii rozgraniczających pasów drogowych na drogach publicznych.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 19 lipca 2018 r. w zakresie punktu B, w części dotyczącej postulowanej minimalnej wielkości 500 m2 nowo wydzielanych działek dla budynków jednorodzinnych. Uznaje się, że minimalna powierzchnia nowo wydzielanych działek budowlanych w terenach MN dla zabudowy jednorodzinnej, zabudowy jednorodzinnej z usługami lub zabudowy usługowej powinna wynosić 700 m². Postulowana wielkość jest charakterystyczna dla zabudowy jednorodzinnej w miastach. Celem planu miejscowego jest umożliwienie rozwoju nowej zabudowy jednorodzinnej w Lgocie i Białej Dolnej na większych działkach (minimum 700m2), z zachowaniem podwyższonego udziału powierzchni biologicznie czynnej.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 23 lipca 2018 r., w części dotyczącej postulowanego przesunięcia terenu projektowanej drogi publicznej oznaczonego symbolem: 3KDL1 (wg projektu z pierwszego wyłożenia), KDD2 (wg projektu z drugiego wyłożenia), KDD (wg projektu uchwały), równoległej do ulicy Północnej tak, aby znajdowała się poza obszarem działki nr 120/4 (obręb Lgota). Uznaje się, że pozostawienie w planie dotychczasowego przebiegu wyznaczonych terenów dróg publicznych (z zachowaniem ich osi, kierunku i akcesji) w obrębie działki 120/4, gwarantuje prawidłową obsługę komunikacyjną. Całość planowanego układu drogowego jest niezbędna dla właściwej obsługi komunikacyjnej nowo wyznaczonych terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (tereny 3MN – 6MN), w tym drugiej linii zabudowy, a także w sposób optymalny uwzględnia istniejący podział działek ewidencyjnych z jednoczesnym zachowaniem parametrów dróg wymaganych przepisami prawa.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwag wniesionych na piśmie w dniu 03 sierpnia 2018 r.:
1) w zakresie punktu A.4, dotyczącego postulowanych zmian zapisów odnośnie wysokości zabudowy i wysokości budynków w terenach 1UC/U – 3UC/U oraz 4UC/U. Uznaje się, że zabudowa usługowa z zakresu usług logistycznych dodatkowo dopuszczona w terenie 4UC/U, powinna mieć ustaloną taką samą wysokość zabudowy i wysokość budynków, jak zabudowa w terenach 1UC/U – 3UC/U. Zgodnie z ustaleniami planu, w terenach 1UC/U – 4UC/U dopuszcza się wysokość zabudowy (maksymalnie 20m) oraz wysokość budynków usługowych (maksymalnie 18m). Celem planu miejscowego jest ustalenie jednolitej wysokości zabudowy i jednolitej wysokości budynków na wszystkich terenach oznaczonych symbolem UC/U, to jest 1UC/U – 4 UC/U;
2) w zakresie punktu A.5a, w części dotyczącej postulowanego wprowadzenia i utrzymania zapisów odnośnie liczby miejsc do parkowania dla przeznaczeń terenów, a nie obiektów. Uznaje się, że wprowadzenie w planie odniesienia ustalenia minimalnej ilości miejsc postojowych zlokalizowanych w obrębie działki budowlanej do funkcji obiektów, a nie przeznaczeń terenów ma uzasadnienie, z uwagi na zachowanie ładu przestrzennego i jest zgodne ze Studium (Rozdział XVIII.2.) w zakresie polityki transportowej i parkingowej. Zgodnie z ustaleniami Studium minimalne wskaźniki parkingowe odniesiono do obiektów o określonej funkcji. Minimalna ilość miejsc do parkowania powinna być obliczona według wskaźników w zależności od proponowanego zagospodarowania. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt planu winien być sporządzony zgodnie z zapisami studium, gdyż ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych (art. 9 ust. 4 ustawy).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: w zakresie punktu A.5a, w części dotyczącej postulowanego wprowadzenia i utrzymania zapisów odnośnie liczby miejsc do parkowania dla przeznaczeń terenów, a nie obiektów. Uznaje się, że wprowadzenie w planie odniesienia ustalenia minimalnej ilości miejsc postojowych zlokalizowanych w obrębie działki budowlanej do funkcji obiektów, a nie przeznaczeń terenów ma uzasadnienie, z uwagi na zachowanie ładu przestrzennego i jest zgodne ze Studium (Rozdział XVIII.2.) w zakresie polityki transportowej i parkingowej. Zgodnie z ustaleniami Studium minimalne wskaźniki parkingowe odniesiono do obiektów o określonej funkcji. Minimalna ilość miejsc do parkowania powinna być obliczona według wskaźników w zależności od proponowanego zagospodarowania. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt planu winien być sporządzony zgodnie z zapisami studium, gdyż ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych (art. 9 ust. 4 ustawy).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 23 listopada 2013 r., w części dotyczącej sprzeciwu wobec projektowanej na obszarze działki nr 99 (obręb Lgota) drogi publicznej oznaczonej symbolem: KDZ1 (wg projektu planu z 2014 r.), 1KDZ1 (wg projektu uchwały), uzasadniany charakterem prowadzonej działalności, gdyż droga przedzielałaby tereny wybiegów dla koni. Uznaje się, że utrzymanie terenu projektowanej drogi klasy zbiorczej oznaczonej symbolem 1KDZ1 jest uzasadnione, gwarantuje prawidłową obsługę komunikacyjną istniejących i nowych terenów do zabudowy wzdłuż ulicy Północnej i wynika z ustaleń Studium. Zgodnie ze Studium, na obszarze działki nr 99 wyznaczono przebieg drogi klasy zbiorczej (KDZ) oraz teren zieleni urządzonej (ZP). Przeznaczenie działki nr 99 w projekcie planu pod drogę publiczną klasy zbiorczej (1KDZ1) i teren zieleni izolacyjnej (1ZI) jest zgodne z ustaleniami obowiązującego Studium. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt planu winien być sporządzony zgodnie z zapisami studium, gdyż ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych (art. 9 ust. 4 ustawy).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 04 grudnia 2013 r., w zakresie dotyczącym postulowanego przesunięcia w kierunku południowym przebiegu planowanej drogi oznaczonej symbolem: 6KDL3 (wg projektu planu z 2014 r.), 6KDL1 (wg projektu uchwały) tak, by znajdowała się w odległości 160 m od ul. Południowej (4KDZ2 wg projektu planu z 2014 r.), 2KDZ2 (wg projektu uchwały). Uznaje się, że pozostawienie w planie dotychczasowego przebiegu wyznaczonego terenu drogi publicznej oznaczonego symbolem 6KDL1 (wg projektu uchwały) z zachowaniem osi drogi, kierunku i akcesji z innymi drogami, gwarantuje prawidłową obsługę komunikacyjną. Całość planowanego układu drogowego jest niezbędna dla właściwej obsługi komunikacyjnej nowo wyznaczonych terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (tereny 7MN – 12MN), w tym drugiej linii zabudowy, a także w sposób optymalny uwzględnia istniejący podział działek ewidencyjnych, w tym aktualny podział działki oznaczonej przed podziałem dawnym numerem 384/1 (obręb Lgota), z jednoczesnym zachowaniem parametrów dróg wymaganych przepisami prawa.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Nie uwzględnienia się uwagi wniesionej na piśmie w dniu 05 grudnia 2013 r., w zakresie dotyczącym sprzeciwu wobec przebiegu planowanych dróg publicznych na działce oznaczonej przed podziałem dawnym numerem 120/1 (obręb Lgota), a więc terenu drogi oznaczonej symbolem: 4KDL3 (wg projektu planu z 2014 r.), 4KDL1 (wg projektu uchwały), 3KDL3 (wg projektu planu z 2014 r.), KDD (wg projektu uchwały). Uznaje się, że pozostawienie w planie dotychczasowego przebiegu wyznaczonych terenów dróg publicznych (z zachowaniem ich osi, kierunku i akcesji) w obrębie działki oznaczonej przed podziałem dawnym numerem 120/1 (obręb Lgota), gwarantuje prawidłową obsługę komunikacyjną. Całość planowanego układu drogowego jest niezbędna dla właściwej obsługi komunikacyjnej nowo wyznaczonych terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (tereny 3MN – 6MN), w tym drugiej linii zabudowy, a także w sposób optymalny uwzględnia istniejący podział działek ewidencyjnych, z jednoczesnym zachowaniem parametrów dróg wymaganych przepisami prawa.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie Lgota i Biała Dolna - Etap I około godz. 13;00
8.
Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dla terenów położonych w Libidzy przy ul. Kłobuckiej około godziny - 13;30
9.
Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Łobodnie
10.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu nieruchomości wchodzącej w skład gminnego zasobu nieruchomości.( obręb Rybno)
11.
Uchwała w sprawie zmiany uchwały NR 104/X/2019 Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w formie darowizny nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Kłobuck na cele publiczne na rzecz Powiatu Kłobuckiego
12.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu nieruchomości wchodzącej w skład gminnego zasobu nieruchomości. ( obręb Libidza )
13.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie lub wydzierżawienie nieruchomości stanowiących własność Gminy Kłobuck na okres 3 lat, na rzecz dotychczasowych najemców lub dzierżawców.
14.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wynajem lokalu użytkowego stanowiącego własność Gminy Kłobuck a pozostającego w trwałym zarządzie Zarządu Dróg i Gospodarki Komunalnej w Kłobucku na czas dłuższy niż 3 lata
15.
Uchwała w sprawie wstępnej lokalizacji przystanku komunikacji zbiorowej przy drodze powiatowej nr 2049S
16.
Uchwała w sprawie zmiany Uchwały nr 381/XXXVI/2017 Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 30 listopada 2017r w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek wychowania przedszkolnego niepublicznego oraz publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż Gmina Kłobuck lub osoby fizyczne, oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, zmienionej Uchwałą Nr 391/XXXVII/2017 Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 28 grudnia 2017r.
17.
Uchwała w sprawie stwierdzenia zakończenia działalności gimnazjów.
18.
Uchwała w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowych w 2020 r., na dofinansowanie kosztów zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska, związanych z ochroną powietrza, polegających na modernizacji systemów grzewczych w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie Gminy Kłobuck, realizowanych przez osoby fizyczne
19.
Uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminy Kłobuck
20.
uchwała w sprawie stwierdzenia braku właściwościRady Miejskiej w Kłobucku do rozpatrzenia skargi i przekazania jej według właściwości
21.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2018/2019 w tym o wynikach egzaminów w szkołach prowadzonych przez Gminę Kłobuck
22.
Informacja o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach
23.
Wolne wnioski i oświadczenia.
25.
Zamknięcie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Kłobucku VIII kadencji.